O’right ontvangt prestigieuze Sustainable Beauty Award 2017 in Parijs

O’right ontvangt prestigieuze Sustainable Beauty Award 2017 in Parijs

In November ontving O’right-CEO Steven Ko de Sustainable Beauty Award 2017.

In deze internationaal erkende Award-ceremony in het Paris Mariott Hotel aan de Champs Elysées ontving O’right deze Awards in de categorieën Sustainable Packaging en Sustainability Leadership. In deze hoog gewaardeerde international Award ceremonie ontving O’right deze prijzen in een sterk concurrentieveld.

O’right was genomineerd in de categorieën Sustainability Pioneer, Sustainability Leadership en Sustainable Packaging samen met onder andere L’Oreal, Neal’s Yard Remedies en Aveda. Dat O’right in dit sterke veld 2 van de 3 nominaties heeft binnengehaald is een kroon op het werk van Steven Ko en zijn team.

 

Deze Sustainable Beauty Awards worden jaarlijks toegekend door een jury bestaande uit beleidsmakers en experts uit de verpakkings- en cosmetic branche. Tijdens het jaarlijkse Sustainable Cosmetic Summit in Parijs worden awards toegekend aan bedrijven die zich als pionier hebben laten zien op het gebied van Duurzaam innoveren, Duurzaam leiderschap, Duurzame ingrediënten, Groene formuleringen en Duurzame verpakkingen.

 

O’right heeft zich de afgelopen jaren laten gelden als een pionier op het gebied van duurzaamheid, waardoor deze awards een erkenning zijn van het jarenlange werk van O’right. Omdat de wereld bedrijven nodig heeft die duurzaamheid als fundament van hun bedrijfsvoering zien en een balans dienen te vinden tussen Planet, People en Profit, heeft O’right dit als basisfilosofie aangenomen voor haar bedrijfsvoering. Dit komt tot uiting in diverse producten en processen, zoals plantaardige verpakkingen, duurzame ingrediënten, CO2-neturale productie, logistiek en marketing. O’right is erop gericht om haar bedrijfsvoering met zo’n laag mogelijk milieu-impact te realiseren.

 

Dat dit niet alleen leidt tot mooie plannen maar ook concrete aktie blijkt wel uit de initiaiteiven die O’right de afgelopen jaren heeft ontwikkeld;

 

  • De Tree-in-a-bottle fles
  • De Floralbox
  • Winnen van Recoffee Oil uit gebruikt koffiedik
  • Het gebruik van 100% hergebruikt plastic
  • De start van een volledig GMP-gecertificeerde Green Factory

 

 

Hiermee is O’right een schoolvoorbeeld van hoe een bedrijf op volledige duurzame wijze kan opereren zonder concessies te doen. Dit is bereikt door stap-voor-stap kleine verbeteringen toe te passen die uiteindelijk tot dit resultaat hebben geleid.

Verpakking moet niet alleen milieuvriendelijk zijn, maar ook een positi

eve bijdrage

 leveren aan het milieu en inspiratie bieden aan de mensen die ermee werken.

O’right ziet marketing dan ook als een sociaal-economisch model. Merken leveren volgens O’right steeds meer een maatschappelijke bijdrage. Hierbij gaat het niet langer om het ‘kopen’ van een plek in het hoofd van de consument, maar om met passie een plek in het hart te verdienen. Zo creëert zij haar fans. Welzijn in plaats

 van welvaart. De bedreigingen van onze leefomgeving doen verlangen naar onze natuurlijke oorsprong. Daarom zet O’right zich zo hartstochtelijk in voor de verbetering van het milieu.